Практична робота #8

Лабораторна робота №8
Каліновська Єлизавета        1МАПС

Тема: Технологія Блог-квест та методика її використання в науково-дослідній роботі.
Мета: сформувати вміння створювати проекти за технологією Веб-квест та використовувати їх у дослідницькій діяльності

Відповіді на контрольні запитання
1. Схарактеризуйте технологію Блог-квест.
У Блог-квесті, так само як і у Веб-квесті, за тим самим алгоритмом здійснюється інтерактивне спілкування учнів, студентів. Використовуються сервіси Веб 2.0, моваHTML, що не потребують знання програмування, представлення і роботу із сайтами. Робота в Блог-квесті в онлайн-режимі використовує сервіси: Word Press, Blogger або My blog.
Створення освітніх Блог-квестів здійснюється на безкоштовних платформах Word Press, Blogger або My blog.
Використання програмного забезпечення для ІР-телефонії чи Skype дозволяє учасникам проекту здійснювати дзвінки, відправляти миттєві повідомлення, спілкуватися і проводити обговорення повідомлень у мережі.
2. Які види діяльності студенті використовуються в проектній роботі студентів у Блог-квестах?
Основою Блог-квестів є проектна методика, що орієнтована на самостійну діяльність студентів – індивідуальну, парну, групову, котра здійснюється за певний проміжок часу.
3. У чому полягає сутність використання Блог-квестів у навчальному процесі ВНЗ?
Основою Блог-квестів є проектна методика, що орієнтована на самостійну діяльність студентів – індивідуальну, парну, групову, котра здійснюється за певний проміжок часу. Цей метод органічно сполучається з груповим підходом до навчання (cooperative learning). Проектна діяльність найбільш ефективна, якщо її вдається пов’язати з програмним матеріалом, значно розширюючи і поглиблюючи знання студентів у процесі роботи над проектом. Метод проектів завжди передбачає розв’язання проблеми, що, як правило, не обмежується однією темою. Розв’язання значимої проблеми сприяє тому, що вдається переключити увагу студентів з форми вислову на її зміст. Студенти зайняті тим, як розв’язати проблему, які знайти раціональні способи її розв’язку, де знайти переконливі аргументи, що доводять правильність обраного шляху. Блог-квест містить тематичні проекти за технологією Веб-квест.
4. Які компетенції майбутнього педагога формуються в процесі виконання Блог-квестів?
Немає сумніву, що одержаний досвід принесе свої плоди в майбутньому, сприятиме розвитку таких компетенцій:
− використання ІКТ для розв’язання професійних задач (у тому числі для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді комп’ютерної презентації, Веб-квесту, флеш-роликів, баз даних та ін.);
− самостійне навчання та самореалізація;
− робота в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль);
− уміння знаходити різні способи розв’язання проблемної ситуації;
− визначення найбільш раціонального варіанту, обґрунтування свого вибору;
− навички публічного виступу (обов’язкове проведення попередніх захистів, захистів проектів з виступом авторів, з питаннями, дискусіями).
5. У чому полягає алгоритм створення Блог-квестів?
Для створення блог-квеста можна використати будь-яку Блог-платформу, яка є в більшості соціальних мереж і яка не потребує спеціальних знань для її використання.
Розглянемо алгоритм створення Блог-квесту.
Визначення структури Блог-квесту.
Зазвичай Блог-квести за структурою подібні до Веб-квестів і містять: вступ, тему, зміст, ролі, посилання на статті в Інтернеті, пости (записи). Також Блог-квест може містити декілька тематичних розділів, що містять пости відповідно до їх тематики: коментарі читачів: перелік блогів, які автор читає та відвідує; гаджети.
Вибір блог-платформи.
Створюють Блог-квести за допомогою спеціальних сервісів для розміщення блогів (блог-платформ), серед яких є безкоштовні служби. Розглянемо, наприклад, Блоггер (http://www.blogger.com).
− http://www.livejournal.com;
− http://www.blog.meta.ua;
− http://www.blogs.mail.ru.
6. У чому полягає інтерактивна методика Блог-квест?
Інтерактивна методика Блог-квестів учить знаходити необхідну інформацію, здійснювати її аналіз, піддавати її аналізу, систематизувати і вирішувати поставлені задачі, її використання є нескладним, не потребує завантаження додаткових програм або одержання специфічних технічних знань та навичок – необхідним є лише комп’ютер з доступом до мережі Інтернет.
7. Які компетенції формуються в майбутнього педагога в процесі використання Блог-квестів?
Немає сумніву, що одержаний досвід принесе свої плоди в майбутньому, сприятиме розвитку таких компетенцій:
− використання ІКТ для розв’язання професійних задач (у тому числі для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді комп’ютерної презентації, Веб-квесту, флеш-роликів, баз даних та ін.);
− самостійне навчання та самореалізація;
− робота в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль);
− уміння знаходити різні способи розв’язання проблемної ситуації;
− визначення найбільш раціонального варіанту, обґрунтування свого вибору;
− навички публічного виступу (обов’язкове проведення попередніх захистів, захистів проектів з виступом авторів, з питаннями, дискусіями).
8. У чому полягає місце і роль самостійної роботи студентів у ВНЗ?
Відповідно до вимог суспільства перед сучасною вищою освітою висувається проблема розроблення та використання сучасних форм і методів організації навчальної діяльності студентів. Інтеграція ІКТ з іншими технологіями навчання значно підвищує якість підготовки студентів, збільшують їхні освітні можливості здійснювати вибір і реалізацію індивідуальної траєкторії навчання у відкритому освітньому просторі. Для цього потрібне широке інформаційне поле діяльності, різноманітні джерела інформації, різні погляди, точки зору на одну й ту саму проблему, самостійний пошук шляхів обґрунтування та розв’язання проблеми.
9. Які особливості Блог-квестів і чим вони відрізняються від інших технологій?
Характерними особливостями Блог-квесту, що відрізняють його від інших технологій, зокрема від методу проектів, є такі: насамперед заздалегідь визначаються ресурси, в яких є інформація, необхідна для розв’язання проблеми. По-друге, Блог-квест однозначно визначає порядок дій, який має виконати студент для одержання необхідного результату. По-третє, обов’язковою складовою цієї технології є перелік тих знань, умінь і навичок, яких можуть набути студенти після виконання даних Веб-квестів, що входять до цього Блог-квесту. По-четверте, однозначно визначені критерії оцінки виконаних завдань.

Творчі завдання
Завдання 1. Проаналізуйте обраний Вами Блог-квест. Яким чином він сприяє підвищенню якості навчання?
Обраний блог-квест «Вписані й описані трикутники в коло» (http://ito.vspu.net/ENK/2011-2012/kompleks_new_magistru/rob_styd/13_14/Romanchuk/------------------.html).
Даний Блог-квест пояснює що потрібно зробити студентам, завдання, можливі ролі та що потрібно зробити, критерії оцінювання.
Освітній Блог-квест (Webquest) – проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються ресурси Інтернет.
  Підсумком роботи Блог-квесту є публікація робіт учнів у вигляді Веб-сторінок або Веб-сайтів.
Така навчальна технологія сприяє зацікавленню учнів роботою, вони вчаться працювати в Інтернеті та відповідним чином оформляти результати своїх робіт. З педагогічної точки зору веб-квести організовують учнів та сприяють згуртованості колективу.
Завдання 2. Обрати освітній Блог-квест, здійснити аналіз мети, його структуру та зміст.
Мета даного Блог-квесту – систематизувати знання та вміння учнів з теми, розглянути цікаві задачі з геометрії, зайняти підбіркою власних задач.
Приклад сторінки користувача

Структура даного Блог-квесту:
1)    Головна – представлено вислови відомих математиків про геометрію.
2)    Анотація – ознайомлення учнів з технологією, пояснено що це таке.
3)    Вступ – оголошена тема та пояснено режим роботи учнів (2 етапи: теоретичний та практичний)
4)  Процес – у даній вкладці пояснені правила та ознайомлено із завданнями веб-квесту
1. Учасникам гри необхідно розбитися на команди та обрати ролі, які вам ближче і цікавіше.
2. В кожній команді мають бути:
·історики;
·теоретики;
·практики;
·новатори.
3. Проаналізувати список джерел.
4. Дослідити джерела Інтернет з обраної теми.
5. Обговорити результати дослідження.
6. Скласти звіт.
7.Захист результатів дослідження.
8. Скласти план пошуку інформації з обраної ролі.
5) завдання – представленні завдання для виконання кожній команді.
6) ролі:
     А) Історик
1. Знайти в інтернеті цікаві історичні відомості з теми.
2. Зробити кросворд.
Звіт буде представлений у вигляді кросворду.
     Б) Теоретик
1. Знайти в інтернеті теоретичні відомості з теми.
2. Зробити презентацію.
Звіт буде представлений у вигляді презентації MS Power Point
     В) Практик
1. Знайти в інтернеті задачі з теми.
2. Зробити добірку задач.
Звіт буде представлений у вигляді документа MS Word.
     Г) Новатор
1. Знайти в інтернеті прикладні задачі з теми.
2. Зробити добірку прикладних задач.
Звіт представлений у вигляді документа MS Word.
7) Джерела
8) критерії оцінювання – пояснено, який вид робіт оцінюється якою кількістю балів. Усі учні обов’язково мають ознайомитися з таблицею оцінювання.
9) Висновок – подано результати досліджень
10) Про автора
Завдання 3. Оберіть Блог-квест та опишіть його виконання. Які переваги та недоліки його використання?
 Учні діляться на команди залежно від своїх вподобань або за вибором учителя. Кожна команда на певному етапі виконує поставлені перед нею завдання. В кінці кожна команда звітує та представляє свої результати у відповідній формі.
Переваги даного веб-квесту:
1) Учні спілкуються між собою у процесі виконання завдань, поставлених учителем.
2) Розвиток уяви та уваги
3) Ознайомлення з новими ігровими технологіями
4) Розвиток навичок захищати свої результати.
Недоліки даного веб-квесту:
1) У групі одні учні будуть працювати, а інші відпочивати.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу